2013. március 4., hétfő

Belépés után üres az e-mail fiókom



A Freemailben elindulása óta, majdnem két és fél Magyarországnyi, több mint 24 millió e-mail fiókot hoztak létre. Természetesen ezek nem folyamatosan aktív postaládák, bár kézenfekvő, hogy előfordul, hogy egy felhasználónak több (kettő, három, akár négy vagy több e-mail címe is van). Sokszor megtörténik, hogy valaki csak egy-egy alkalomra hoz létre fiókot és meghatározott ideig használja azt. Ilyen lehet, ha felad egy hirdetést, és egy ideiglenesen létrehozott mailcímre várja a válaszokat. De nem ritka az sem, hogy az e-mail címéhez kapcsolódó belépési adatokat elveszti vagy elfelejti a tulajdonos.

Hogy az ilyen használaton kívüli postaládák ne foglalják feleslegesen a tárhelyet a szervereken és ne okozzanak káoszt, minden webmailszolgáltatónak be kellett vezetnie valamilyen protokollt arra vonatkozóan, hogy a nem használt e-mail címek, illetve azok postafiókjai törlődjenek. A Freemailnél ez úgy történik, hogy ha 90 napig nem lépsz be, akkor a postafiókod törlődik ugyan, de a címed nem. Ez azt jelenti, hogy a regisztrált e-mail címeddel és a jelszavaddal be tudsz újra lépni, ez a belépés aktiválja a címedet, valamint a régi megszűnt postafiókod helyett létrehoz egy újat. Ugyanakkor a régi postafiókodat már nem érheted el és a 90 nap eltelte után – amikor megtörténik a törlés – mailek sem érkeznek be oda.

Így, ha belegondolsz a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad, hiszen a postafiókod nem foglalja el a helyet mások elől, mégsem tudja leregisztrálni idegen a címed. Abban az esetben, ha valamilyen különleges életkörülmény-változás miatt ritkábban – vagy átmenetileg egyáltalán nem – használod a freemailes e-mail címedet, érdemes odafigyelni arra, hogy legalább néha belépj, újraindítva ezzel a 90 nap számolását.